Narrow your search

Library

KBR (3)

SL (3)

Odisee (2)

UCLL (2)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLouvain (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

Dutch (2)

French (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2020 (1)

2011 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
The game : reis door de digitale wereld
Authors: ---
ISBN: 9789462916043 Year: 2021 Publisher: Eke De Eenhoorn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Game is een land waarin we elke dag leven, een land waar we naartoe gaan telkens als we onze smartphone gebruiken, een nieuwe app downloaden, of spelen met Playstation. Dit is een beeldbewerking voor jonge volwassenen van het essay 'The Game' van Alessandro Baricco. Dit boek wil enkele vragen beantwoorden over deze meta-wereld waarin we leven. Hoe was onze wereld vóór het bestaan van The Game? Hoe, wanneer en wie heeft The Game gemaakt? Waarom is het gemaakt? Hoe kunnen we het verkennen? Maar vooral: hoe kunnen we het spelen? Klaar om te vertrekken?


Book
Dood zijn, is dat voor altijd? : en alle andere vragen van kinderen over de dood
Authors: ---
ISBN: 9789463830164 Year: 2020 Publisher: Kalmthout Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek laat de meest uiteenlopende vragen van kinderen over de dood aan bod komen. Elke vraag krijgt een uitgebreid en feitelijk antwoord. De antwoorden worden verder aangevuld met tips op kindermaat om met verdriet en afscheid om te gaan.(bron: flaptekst)


Book
Du jeu des enfants et des livres à l'heure de la mondialisation
Authors: ---
ISBN: 9782765410119 2765410119 Year: 2011 Volume: *108 Publisher: Paris Éditions du Cercle de la librairie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Albums, livres animés et pop-ups, fruits des nouvelles technologies, offrent des interactions inédites entre textes et images et associent désormais, sans retenue, apprentissage et divertissement. Bilan des études sur le livre pour la jeunesse : rôle et place du livre au temps de la vidéosphère, séductions du livre-objet, nouvelles formes littéraires, kaléidoscopes du roman mondialisé.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by